Fahrettin Önen İlkokulumuzun Etwinning Projesi ( Arka Bahçemizi Keşfedelim)
Projenin tanıtımı Bu proje ile çocuklar ebeveynleri ile birlikte doğa da geziler yapar. Bitkileri tanır doğaya karşı sevgi ve saygı geliştirir. Doğal malzemelerden tasarımlar yapar. Doğada inceleme yapma ve problem çözme yeteneklerini geliştirir.Projenin amaçları
Çocuklara açık havada ebeveyinleri ile oynayarak öğrenme hayal kurma, işbirliği yapma becerilerini geliştirmek.
Çocuklarda stresi azaltıp dikkat sürelerini arttırmak. Öz disiplin geliştirmek.
Çocukların soru sormasını sağlamak
Ağaç, çiçek ve endemik bitkilerin isimlerini öğrenerek Doğa kültürü kazanmak.
Yaratıcı düşünmeyi geliştirmek.
Yaşadığı çevre ile bağlarını güçlendirmek.
Kuşaklar arası iletişim arttırmak .
Çocuklara BİT araçları kullanma deneyimi kazandırmak.
Ortakların tanıtılması
Her katılımcı kendini ve isminin baş harfi ile başlayan bir bitkiyi tanıtır ve resimini çizer.
Resimler ortak padlet hesabında paylaşılır.
Oryantasyon
Okul yolu
Bu aşamada çocuklar okul yolu üzerinde gördükleri bitkilerin fotoğrafını aileleriyle çeker isimlerini öğrenirler . Çekilen resimlerden kolaj oluşturularak(canva),twinspace hesbında yayınlanır.
Dublaj Yapıyorum
Etkinliğin birinci bölümünde, proje danışmanı daha önce çekilmiş, doğa konulu bir animasyon filmini sessiz film olarak çocuklara izletir . İkinci bölümünde filmde konuşulanları tahmin ederler .Filmin diyalogları çocuklarla yeniden yazılır.Üçüncü bölümde her grup filmin başka bir bölümünü seslendirlir.Seslendirmeler filme eklenir. (clipvue proğramı) filmin yeni hali twinspace hesabına eklenir.
Nesi var
Doğada keşif gezisi yaparken yanımızda bulunması gerekenleri (Doğa günlüğü büyüteç, dürbün ,Bez torba, fotoğraf makinesi, Yara Bandı, oturmak için örtü) "Nesi var" oyunu oynayarak bulur.
Ailemle doğada
Katılımcı ailesi ile doğa gezisi yapar. Dikkatimi çeken bitkileri inceler, resimlerini çeker, isimlerini öğrenir, sorular sorar cevabını alamadığı soruları araştırmak için not alır. Gezi sırasında Buğday ,kekik Ihlamur, lavanta ,kozalak kuru dal parçaları gibi malzemeler toplar. Yaptığı gezide gördüklerini ve öğrendiklerini tarih saat yer hava durumu gibi ayrıntıları belirterek not eder. Katılımcı edindiği deneyimleri Grup arkadaşlarıyla paylaşır.
Doğadan tasarımlar
Çıkılan doğa gezisinde toplanan doğal malzemelerden çeşitli tasarımlar yapılır tasarımlar padlet hesabında paylaşılır.
Gizli bitkiler kitabı
Proje süresince her öğrenci ilk kez gördüğü nadir bitkinin resim ve bilgilerinin olduğu bir sayfa düzenler.Tüm sayfalar bir araya getirilerek (storyjuper.com) ortak bir kitap oluşturulur.
Ölçme ve değerlendirme
Proje sonunda kahoot vasıtası ile öğrenilen bilgi ve deneyimler pekiştirilir.
Projenin katılımcıları olan katkısı, ortaya çıkan zorluklar ve bundan sonraki işbirliği için fikirleri ile ilgili anket düzenlenir.
Takip
Yapılan tüm etkinlikler Twinspace yüklenir. Bundan sonra yapılacak etkinliklerde padlet de paylaşmaya devam edilir.
Yaygınlaştırma
Proje sonunda çocukların ürünleri yıl sonu sergilerinde gösterilir.Tüm proje süreci eğlenceli bir ajandaya dönüştürülerek (smilebox programı) okul sitesinde proje tanıtılıp tavsiye edilir.
Projeyi yürüten okulumuz öğretmenlerinden ESRA DOĞAN ve DİLAN ÇAKIRTAŞ'a teşekkür ederiz. Projede görev alan öğrencilerimizi tebrik eder, projenin yürütülmesi sırasında öğrencilerimize destek veren velilerimize teşekkür ederiz.Ayrıca pojenin başlangıç,hazırlanma ve uygulama aşamasında ilgisini,desteğini proje yürütücü öğretmenlerden esirgemeyen,bire bir endemik bitki keşfetme heyacanına ilk kez tanık olan öğrencilerimize eşlik ederek ,bir kez daha aile olduğumuzu, birlikte çok güzel ilklere ve işlere imza atabileceğimizi hissettiren okul müdürümüz Sevgi OĞUZ'a çok teşekkür ederiz.